Beställa service

När du köper en hushållsmaskin från Miele väljer du lång livslängd och bästa kvalitet. Om du ändå skulle behöva hjälp någon gång, får du snabbt hjälp av Mieles serviceorganisation.

Beställa service

Du beställer service via vår Miele ServiceHotline som gäller hela Sverige. Ring 077 077 00 20 till lokalsamtalstaxa.
Du blir ombedd att knappa in ditt postnummer och blir sedan automatiskt kopplad till närmaste Miele Servicecenter.

Du kan också boka service online i Stockholm, Göteborg och Malmö. Börja med att välja vilken tid som passar dig bäst, konfirmera din bokning och vår Mieletekniker kommer på utsatt dag och tid.

Boka service online

Information Rut-avdrag

Fr.om 2017 kan konsumenter använda Rutavdrag för reparation och underhåll av vitvaror i köparens bostad. Vitvaror som omfattas av detta är tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, kyl, frys, diskmaskin, spis, spishäll, ugn, mikrovågsugn, köksfläkt och spiskåpa. Hushållsapparater som dammsugare, strykjärn och kaffebryggare omfattas inte av Rutavdraget. Rutavdraget avser endast arbetskostnaden. Rutavdraget gäller endast kostnaden för arbetstiden. Besöks, material- och övriga kostnader omfattas inte av Rutavdraget.

Observera att om du vill nyttja Rutavdraget måste detta meddelas i samband med beställning av service. Det är ej möjligt att åberopa detta i efterhand.

Fullständig information hittar ni via länken nedan.

Läs mer om rut-avdraget

Felsökning

Du kan själv åtgärda många eventuella fel och störningar som uppstår vid daglig användning av din produkt.

Läs mer om hur du åtgärdar fel och störningar själv