Om oss

Det finns många goda skäl att välja Miele.
 

Varumärkets löfte: Immer Besser

Det finns många bra skäl att välja Miele. Miele har samma motto i dag som när företaget grundades år 1899: “Immer Besser”. Detta innebär att vi arbetar för att alltid vara “Immer Besser” än våra konkurrenter och att alltid bli “Immer besser” än vi redan är. För våra kunder innebär detta att de alltid kan vara säkra på att ha gjort det bästa valet när de har valt Miele – troligen för hela livet.

Utmärkt kvalitet

Tvättvård, dammsugare eller köksprodukter: Innan alla Mieles produkter kommer på marknaden genomgår de intensiva belastnings- och uthållighetstest. Att Miele är det bästa valet bekräftas av många första platser i olika tester hos konsumentorganisationer som Råd&Rön, danska Tænk och tyska Stiftung Warentest.

Mieles design

Vår design står för innovation, värde och tidlös design. Den gestaltar förhållandet mellan människan och produkten, uppfyller förväntningar, underlättar användningen och skapar förtroende. Att Mieles har lyckats med sina mål bekräftas av otaliga utmärkelser för utmärkt produktdesign.

Hållbarhet

Skydda människan och miljön och bedriva verksamheten ansvarsfullt, även för kommande generationer. Det är hållbarhet för oss. Mer exakt: Energieffektivitet och resurseffektivisering för produkter och under tillverkningen och även ansvar för medarbetare och samhälle. Miele är tilldelad det tyska hållbarhetspriset, är medlem i FN:s-hållbarhetsinitiativ Global Compact och har undertecknat Diversity Charter.

REACH – Information om farliga ämnen

Information om farliga ämnen enligt art. 33 i den europeiska förordningen 1907/2006.

Historik

Två familjer, ett företag: Miele grundades för nästan 120 år sedan av teknikern Carl Miele och köpmannen Reinhard Zinkann och än idag tillhör företaget efterföljare till dem. Med elva anställda, fyra bänkar och en borrmaskin introducerade Miele och Zinkann år 1899 i Herzebrock sina första centrifuger och smörmaskiner på marknaden. Deras motto “Immer Besser” är företagets ledord än idag.

Miele worldwide

Miele finns idag representerat med dotterbolag i nästan 50 länder/regioner och via importörer på ytterligare 50 marknader.

KVALITET FÖRE SIN TID

Sedan 1899 har vi aldrig nöjt oss med det bästa.

Miele-gruppen

Filosofi

Miele förblir ett familjeföretag med kvalitetstänkande

Företagsledning

Seks likvärdiga affärsledare styr företaget

Företagsutveckling

Konstant tillväxt av omsättning och personal

Vill du veta mer?

Miele Corporate Website
Uppåt