Varför får jag inga röstmeddelanden från min Miele-hushållsprodukt på min Google Nest Hub?
För att kunna höra röstmeddelanden på din Google Nest Hub om att Miele-produktens process är avslutad, (till exempel “Din tvättmaskin är färdig”), ska du kontrollera några inställningar.
Google Home-appen: aktivera röstmeddelanden
Öppna Google Home-appen.
Välj din Miele-hushållsprodukt.
Gå till inställningarna (kugghjulssymbol).
Kontrollera att röstmeddelanden är aktiverade.
Google Home-appen: tilldela utrymme
Om inte din Google Nest Hub skickar några röstmeddelanden gällande din Miele-produkts status kan det hjälpa att gruppera din Miele-produkt och Google Nest Hub på samma plats i Google Home-appen.
2.1. Google Nest Hub
Öppna Google Nest Hub i Google Home-appen.
Gå till inställningarna (kugghjulssymbol).
Välj Produktinformation.
Välj ett utrymme under Produktplacering.
2.2. Miele-hushållsprodukt
Välj Miele-hushållsprodukten i Google Home-appen.
Gå till inställningarna (kugghjulssymbol).
Lägg till Miele-produkten i ett utrymme och välj samma utrymme som för Google Nest Hub.
Du kan även trycka på Plats och välja samma plats som för Google Nest Hub.
Spara inställningarna.
Fler tips
Google Assistant: Kontrollera att Google Assistant är aktiverad på din Google Nest Hub.
Ljudstyrka: Kontrollera ljudstyrkan för din Google Nest Hub.
Kontakta oss eller boka ett servicebesök online om felet fortfarande kvarstår.