SökHitta Butik
Hjälp för

App

App

Produkter visas inte i appen

Miele-produkter visas inte i Miele-appen.

Du har skapat olika användarkonton på dina mobila enheter.

Du använder flera mobila enheter (smartphones, surfplattor) i ditt lokala nätverk.

Logga in dig med samma användarkonto på alla mobila enheter.

Ofullständig elektronisk typskylt (tillverkningsnummer).

För att kontrollera hushållsproduktens typskylt måste din smartphone/surfplatta anslutas till det lokala wifi-nätverket (access-point) för Mieles hushållsprodukt. Beroende på produkt, produktutrustning och programversion kan menystyrningen vara olika.

Möjlighet 1: Öppna wifi-anslutningen på hushållsprodukten. Alternativ 1

  • Välj  Inställningar > Miele@home > ställa in > Anslutningsmetod per APP.

Wifi-anslutningen för Miele-hushållsprodukten öppnas.

Möjlighet 2: Öppna wifi-anslutningen på hushållsprodukten. Alternativ 2

  •  Inställningar > Anslutning på.

Wifi-anslutningen för Miele-hushållsprodukten öppnas.

Möjlighet 3: Återställa wifi-modul XKM3100W:

  1.  koppla in Miele-hushållsprodukten.

  2. Välj  menyn Inställningar > Miele@home > Modulinställningar > Starta modulåtgärd > Omstart + fabriksinställningar.

    Kommunikationsmodulen XKM3100W startar om och öppnar hushållsproduktens wifi i 30 minuter.

  3.  stäng av Miele-hushållsprodukten och slå på den igen.

  4.  Inställningar > Anslutning på.

Wifi-anslutningen för Miele-hushållsprodukten öppnas.

Möjlighet 4: Återställa wifi-modul XKM3100W (se uppe) utan steg 3 och 4.

Wifi-anslutningen för Miele-hushållsprodukten öppnas.

Tryck på  Inställningar > Wifi > Miele hushållsprodukt-wifi.

  • Namnet på Miele hushållsproduktens wifi är alltid: Miele@home-maskinmodell, som till exempel Miele@home-G7565 SCVi XXL-7.

    Om inte hushållsproduktens wifi visas ska du kontrollera wifi-signalstyrkan på produktens uppställningsplats.

    Om produkttypen inte visas korrekt så är den elektroniska typskylten inte korrekt ifylld. Den elektroniska typskylten måste i detta fall korrigeras av en servicetekniker. Kontakta Miele service.

  • Om namnet på hushållsproduktens wifi motsvarar ovanstående schema ska du göra på följande sätt.

 upprätta anslutningen till hushållsproduktens wifi: vid inmatningsuppmaningen anger du lösenordet för hushållsproduktens wifi, vilket är Miele-produktens tillverkningsnummer.

  • När anslutningen är upprättad är den elektroniska typskylten ok.

  • Om ingen anslutning upprättas, trots att rätt lösenord har angetts, så är den elektroniska typskylten inte korrekt ifylld. Den elektroniska typskylten måste i detta fall korrigeras av en servicetekniker. Kontakta Miele service.

 skilj anslutningen till hushållsproduktens wifi och radera eller ignorera hushållsproduktens wifi.

 återställa wifi-modulen XKM3100W, se ovan.

Kunddatan har korrigerats.

Logga ut från Miele-appen.

Logga in i Miele-appen med dina inloggningsuppgifter igen.

Identifikationen för det lokala nätverket (Group-ID) stämmer inte överens med andra produkter i ditt användarkonto.

Återställ nätverksinställningarna i produkten.

Anslut (parkoppla) produkten igen.

Bruksanvisning

Bruksanvisning

Här hittar du bruksanvisningar.
Läs mer
Boka tekniker

Boka tekniker

Du får också gärna höra av dig online eller per teleon
Boka ett besök
Kontaktformular

Kontaktformular

Beskriv ditt ärende i vårt kontaktformulär. Mieles kundtjänst kommer höra av sig inom kort.
Till kontaktformulär