VANLIGA FRÅGOR

Information om kampanjen för 125-årsjubileumet

Förlängd garanti på 125 veckor

Den förlängda garantin på 125°veckor är en del av Mieles erbjudande inför 125-årsjubileumet och gäller utvalda produkter. Information om 125 Gala Edition-modellerna hittar du här.

Den förlängda garantin med 125 veckor gäller utvalda produkter som köps direkt från Miele eller hos en återförsäljare. Information om 125 Gala Edition-modellerna hittar du här.

Alla produkter som har produktbeteckningen “125 Gala Edition” har rätt till den förlängda garantin på 125 veckor. Information om 125 Gala Edition-modellerna hittar du här.

Den förlängda garantin på 125 veckor är en del av Mieles erbjudande inför 125-årsjubileumet. Den är tillgänglig under hela kampanjperioden.

Den förlängda garantin på 125 veckor gäller endast utvalda produkter som köps inom en kampanjperiod. Den gäller inte för köp som gjordes innan kampanjen startade och det går inte att aktivera garantin via Miele-appen*.

Det finns ett undantag: Om du har köpt en mattsvart produkt under år 2023 så gäller den förlängda garantin på 125 veckor även om inköpsdatumet ligger före kampanjens start.

 

 

Aktivering av förlängd garanti

Hur kan jag aktivera den förlängda garantin på 125 veckor för min produkt?

Kontrollera att din produkt berättigar dig till den förlängda garantin på 125 veckor. För att aktivera den förlängda garantin på 125 veckor måste du ansluta produkten till Miele-appen. För dammsugare och KWT 7112 iG obsv/matt 125 Gala Edition räcker det att registrera produkten i Miele-appen*.

Klicka här eller skanna QR-koden för att ladda ner Miele-appen* eller öppna Miele-appen*. Följ anvisningarna i Miele-appen*, för att lägga till din nya Miele-produkt. Du uppmanas sedan automatiskt att aktivera din förlängda garanti på 125 veckor.

Om den automatiska uppmaningen att aktivera den förlängda garantin redan har visats i Miele-appen* och klickats bort så kan garantin aktiveras på översiktssidan för garantier. Du öppnar översiktssidan genom att trycka på knappen “Profil”. Om produkten ger dig rätt till 125-veckors förlängd garanti kan du aktivera den här.

Det är inte möjligt att lösa in den förlängda garantin på 125 år via Mieles hemsida. Aktivera garantin via Miele-appen*.

Garantin ska aktiveras i Miele-appen* inom 30 dagar efter produktens inköpsdatum. Aktiveringen kan göras i Miele-appen* under hela kampanjperioden.

Om produkten levereras efter kampanjperiodens slut ska du kontakta Miele service för hjälp.

För att ansluta produkten till Miele-appen* uppmanas du att ange inköpsdatum och serienummer. Ofta kan Miele-appen* automatiskt identifiera serienumret under processen. Om du behöver ange numret manuellt ska du följa instruktionerna i appen eller använda sökfunktionen för typskyltar för att hitta produkten.

Omedelbart efter du har aktiverat garantin så uppdateras garantinstatusen i Mieles app* och din förlängda garanti visas. Vi skickar även ett e-postmeddelande med ett certifikat innehållande dina produkt- och garantiuppgifter.

 

 

Pairing eller produktregistrering via Miele-appen*

Ladda ner Miele-appen* från App Store eller Google Play Store. Öppna appen och följ anvisningarna för att lägga till din produkt. Du hittar en utförlig instruktion om parkopplingen i våra filmer om pairing.

Se uppgifter gällande minikrav i App Store eller Google Play Store. Mer information om systemkraven hittar du på vår hemsida.

Produkter som ger rätt till den förlängda garantin på 125 veckor identifieras automatiskt av Miele-appen*. Du aktiverar snabbt och enkelt den förlängda garantin på 125 veckor. Även efter aktiveringen kan du när som helst visa produktens garantistatus.

För att aktivera din förlängda garanti på 125 veckor laddar du ner Miele-appen* och registrerar din dammsugare/KWT 7112 iG obsv/matt 125 Gala Edition. Du uppmanas sedan automatiskt att aktivera din förlängda garanti på 125 veckor.

Vid anslutningsproblem kan du enkelt aktivera den förlängda garantin på 125 veckor genom att registrera produkten i Miele-appen*. Efter registreringen får du automatiskt frågan om du vill aktivera den förlängda garantin på 125 veckor.

 

 

Reparationstjänster

Den förlängda garantin börjar i anslutning till den 2-åriga Miele-garantin och förlänger den med ytterligare 125 veckor. Den totala garantitiden är 4 år och knappt 5 månader.

Ja, mot en avgift kan du byta din förlängda garanti på 125 veckor mot en garanti på totalt 10 år. Kontakta Miele service.

De största fördelarna med den förlängda garantin är:

  • Maximal säkerhet: Under den förlängda garantitiden tillkommer inga kostnader för reparation av fel, såvida de inte orsakats avsiktligt eller på grund av oaktsamhet. Den förlängda garantin täcker alla arbets- och transportkostnader samt kostnader för reservdelar.
  • Ny produkt: Du får en ny produkt om vi inte kan reparera din produkt.
  • Pålitligt och snabbt: Om reparation krävs ger våra högkvalificerade servicetekniker en snabb och pålitlig hjälp.

Den förlängda garantin är ett komplett reparationsskydd som omfattar alla arbets- och beredskapskostnader samt kostnader för reservdelar, såvida felet inte orsakats avsiktligt eller genom oaktsamhet. Avtalsvillkoren gäller.

Följande täcks inte av den förlängda garantin:

- Defekter som kan härledas till en felaktig installation
- Skador som kan härledas till servicearbeten av en av Miele icke godkänd servicepartner
- Förbrukningsmaterial/tillbehör, till exempel rengöringsmedel, filter med aktivt kol, vattenfilter
- Felorsaker utanför produkten (yttre påverkan som transport-, stöt- och slagskador eller naturhändelser)
- Felaktig användning, till exempel användning av olämpliga rengöringsmedel eller kemikalier eller skador orsakade av vätskor, byggdamm eller toner
- Användningsrelaterad och naturlig förslitning, till exempel reducerad belastbarhet hos batterier och komponenter, som enligt bruksanvisningen måste bytas ut regelbundet under produktens livscykel.

Mer information hittar du i villkoren under garantiförlängningen.

Den förlängda garantin på 125°veckor kan inte överföras till andra produkter. Om produkten byter ägare kan garantiförlängningen överföras till den nya ägaren. Kontakta Miele för att bekräfta den nya ägaren.

Den förlängda garantin på 125 veckor förblir giltig om produkten har köpts och fortfarande är kvar i ett EU-land, Storbritannien, Norge eller Schweiz. För att kontrollera giltigheten på andra marknader ska du se de lokala avtalsvillkoren för garantiförlängningen.

Vid eventuellt servicebehov står Miele snabbt till förfogande. I samband med den förlängda garantin ger dig Miele service eller en av Miele godkänd servicepartner dig support. De allmänna villkoren gäller.

Reparationer som genomförs av icke godkänd servicepersonal övertas inte av Miele.

Om produkten inte längre kan repareras inom rimlig kostnad eller inte repareras alls får du en ny identisk eller likvärdig produkt.

Med en utbytesprodukt kan inte kommunikationen (uppkopplingen) med andra produkter och befintligt nätverk i huset inte garanteras. Om produkten byts ut så överförs garantins resterande tid som anges i avtalet till den nya produkten.  

Vid önskemål kan produktens uppmätta tidsvärde återbetalas. Om Miele återbetalar tidsvärdet så upphör den förlängda garantin att gälla.  

Du hittar mer information i avtalsvillkoren för den förlängda garantin.

 

 

 

Fotnoter

*Tillgänglig för en mobil enhet (se uppgifter i App Store gällande minikrav). *Extra digitalt erbjudande till Miele & Cie. KG. Alla smarta program blir möjliga med systemet Miele@home. Funktionsutbudet kan variera beroende på modell och land.