Det föreligger ett anslutningsproblem.
Kontrollera din internetanslutning.
Miele-appen:
Kontrollera anslutningen och upprätta den igen, till exempel genom att följa produktstatusen i Miele-appen.
Gör så här för att visa anslutningsstatusen:
Öppna Miele-appen.
Välj önskad maskin från alternativet “Maskiner”.
Om det inte finns någon anslutning så visas detta nu.
Anslutningsstyrka wifi:
Se till att det finns en tillräcklig internetanslutning, till exempel genom FoodView i Miele-appen.
Öppna och stäng ugnsluckan för att starta en ny livsmedelsavkänning.
Om en avkänning fortfarande inte är möjlig ska du kontrollera om det finns tillgängliga programuppdateringar eller moduluppdateringar för din ugn.
Gå till menyn “Inställningar” för att kontrollera detta.
Installera tillgängliga uppdateringar.
Kontrollera om det finns tillgängliga moduluppdateringar i Miele-appen.
Installera tillgängliga moduluppdateringar.
Kontrollera om det för ELP ID visas ett värde större eller lika med 05165 V5432 och för XKM ID ett värde större eller lika med 36097. Från dessa versioner stöds Smart Food ID.