SökHitta Butik
Hjälp för

Kaffe

Kaffe

Kaffemaskinen slås inte på

Kaffemaskinen slås inte på vid tryck på knappen På/Av  eller .

Kaffemaskinens elektronik är i viloläge.

Vid den första idrfttagningen eller om kaffemaskinen inte har kopplats in under en längre tid kan elektroniken befinna sig i viloläge. I detta fall reagerar elektroniken inte på ett kortare tryck på knappen På/Av.

För att avsluta elektronikens viloläge och starta kaffemaskinen trycker du i cirka 10 sekunder på knappen På/Av  eller .

Fristående produkter med nätbrytare: Kaffemaskinens nätbrytare/huvudbrytare är ställd på 0.

Beroende på modell sitter nätbrytaren/huvudbrytaren nertill på kaffemaskinens högra eller vänstra sida.

Exempelbild:

Position | Nätbrytare | Kaffemaskin fristående produkter

Ställ nätbrytaren på I.

Stickproppen sitter inte ordentligt i vägguttaget.

Sätt i stickproppen i vägguttaget.

Elinstallationens säkring har löst ut.

Elinstallationens säkring kan utlösas av kaffemaskinen, huvudströmmen eller av en annan defekt produkt.

Ring en elektriker eller Miele service.

Kontakta oss eller boka ett besök av Miele service online om felet fortfarande kvarstår.

Bruksanvisning

Bruksanvisning

Här hittar du bruksanvisningar.
Läs mer
Boka tekniker

Boka tekniker

Du får också gärna höra av dig online eller per teleon
Boka ett besök
Kontaktformular

Kontaktformular

Beskriv ditt ärende i vårt kontaktformulär. Mieles kundtjänst kommer höra av sig inom kort.
Till kontaktformulär