SökHitta Butik
Hjälp förApp

Felkod 3.7.17 (.200) Miele-produkten kunde inte läggas till

Fel uppstår när Miele-produkten ska läggas till i Miele-appen och felkod 3.7.17 (.200) visas.

Wifi-signalstyrkan på produktens uppställningsplats är otillräcklig.

Kontrollera att signalen från ditt nätverk är tillräckligt stark där produkten finns.

Portarna i routern eller standardgatewayen är blockerade.

Observera systemkraven för nätverksanslutna hushållsprodukter från Miele och kontrollera att portarna 80, 443, 53 och 5353 är öppna.

Systemförutsättningar hittar du på Mieles hemsida i serviceassistenten under Miele@home > Miele-app > Systemförutsättningar för wifi.

En alternativ DNS-server i nätverket används, till exempel CloudFlare (1.1.1.1; 1.1.1.2).

Använd din internetleverantörs DNS-server och ange denna i din router.

När du har lagt till Mieles hushållsprodukt i Miele-appen så kan DNS-serverns IP-adress ändras till en alternativ DNS-server i routern.
Ändra Miele-produktens DNS-server manuellt i Miele-appen till leverantören i Miele-appen: tryck på Miele-produkten i produktöversikten > > Nätverk > Manuell nätverkskonfigurering aktivera > Nätverksinställningar.

DNS-reklamblockerare eller sekretessappar installeras på din mobila enhet samtidigt som Miele-appen. Sådana appar förhindrar att Miele-appen kan utföras korrekt.

Avaktivera DNS-reklamblockerare och sekretessappar temporärt innan du lägger till en ny Mieles hushållsprodukt i Miele-appen.

Mieles hushållsprodukt har redan anslutits till Miele-appen en gång. Hushållsprodukten har inte raderats helt från appen. Om den läggs till i appen igen så genereras felmeddelande 3.7.17(.200).

Kontakta Miele service.

En brandvägg används i nätverkets infrastruktur.

Konfigurera brandväggen så att Mieles hushållsprodukter får kommunicera.

En wifi-barnsäkerhetsspärr eller en tidsbegränsning används för wifi.

Konfigurera wifi-anslutningen så att Mieles hushållsprodukter får kommunicera obegränsat.

En MESH-nätverksinfrastruktur används.

Vid kombinationer av routers/repeaters från olika tillverkare kan det uppstå problem.
Konfigurera MESH-nätverket så att det är installerat enligt tillverkarens information.

Nätverksdeltagare som är nytillagda har ingen åtkomst till internet.

Konfigurera din router så att nätverksdeltagare som är nytillagda har åtkomst till internet.

Det har uppstått ett tekniskt problem.

Kontakta oss eller boka ett servicebesök online om felet fortfarande kvarstår.

Bruksanvisning

Bruksanvisning

Här hittar du bruksanvisningar.
Läs mer
Boka tekniker

Boka tekniker

Du får också gärna höra av dig online eller per teleon
Boka ett besök
Kontaktformular

Kontaktformular

Beskriv ditt ärende i vårt kontaktformulär. Mieles kundtjänst kommer höra av sig inom kort.
Till kontaktformulär