SökHitta Butik
Hjälp förApp

Felkod 2.1.24/anslutningsfel

Din smartphone kunde inte anslutas till din hushållsprodukt från Miele. Miele-appen visar meddelandet Anslutningsfel och felkod 2.1.24.

Produktens wifi tar längre tid än väntat att öppna.

Vänta några sekunder.

Välj alternativet Försök igen.

Anslutningen kan av okända skäl inte upprättas, trots att produktens wifi är aktivt.

Välj Alternativ anslutning.

  • Följ anvisningarna i appen för att ansluta manuellt till produktens wifi.

  • Android: Vänta tills Miele-produktens wifi visas i urvalslistan och välj det. Välj det wifi som gäller för Mieles produkt.

Din mobila enhet befinner sig utom räckhåll för hushållsproduktens wifi.

Minska avståndet mellan hushållsprodukten och din mobila enhet.

  • Observera: Se till att inte hålla den mobila enheten direkt vid din Miele-produkt.

Välj alternativet Försök igen.

Hushållsproduktens wifi är inte aktiverat eller redan avstängt (produkten i standby-läge).

Välj Anpassa status i Miele-appen.

Gå tillbaka till början av anslutningsprocessen.

Aktivera produktens wifi och följ anvisningarna i appen.

Produktens tillverkningsnummer kändes inte igen.

Välj Anpassa nummer.

Ange tillverkningsnumret manuellt. Du hittar det 8- eller 9-siffriga tillverkningsnumret på produktens typskylt efter snedsträcket.

Din mobila enhet har redan anslutits till denna hushållsprodukt en gång förut.

Detta innebär att din mobila enhet redan känner igen produktens wifi och lösenordet (det vill säga hushållsproduktens tillverkningsnummer) före pairing-processen och har sparat detta som ett giltigt wifi-nätverk.

För Android:
I din mobila enhets wifi-inställningar finns en lista över sparade/kända wifi-nätverk.

Radera alla kända wifi-nätverk som börjar med “Miele”.

Upprepa sedan inloggningsprocessen.

För iOS:
I wifi-inställningarna för vissa Apple-enheter finns det ingen lista över sparade/kända wifi-nätverk.

Hushållsproduktens wifi måste startas och sedan visas anslutningen till Miele-produktens wifi i inställningarna under wifi.

Tryck på bokstaven i efter listpositionen.

Där väljer du Ignorera detta nätverk.

Den guidade anslutningen i appen lyckas inte.

Om inte ovan angivna steg åtgärdar problemet så provar du en annan anslutningsväg.

Anslut din hushållsprodukt med din router direkt via WPS, utan att först gå via Miele-appen.

Om routern och hushållsprodukten visar att de är anslutna så startar du Miele-appen.

I appen visas hushållsprodukten redan och du kan ansluta den genom att välja Lägg till.

Om anslutningen inte sker utan Miele-appen så kan det eventuellt bero på en felaktig nätverksinställning.

Bruksanvisning

Bruksanvisning

Här hittar du bruksanvisningar.
Läs mer
Boka tekniker

Boka tekniker

Du får också gärna höra av dig online eller per teleon
Boka ett besök
Kontaktformular

Kontaktformular

Beskriv ditt ärende i vårt kontaktformulär. Mieles kundtjänst kommer höra av sig inom kort.
Till kontaktformulär