Produktens wifi tar längre tid än väntat att öppna.
Vänta några sekunder.
Välj alternativet Försök igen.
Din smartphone kunde inte anslutas till din hushållsprodukt från Miele. Miele-appen visar meddelandet Anslutningsfel och felkod 2.1.24.
Vänta några sekunder.
Välj alternativet Försök igen.
Välj Alternativ anslutning.
Följ anvisningarna i appen för att ansluta manuellt till produktens wifi.
Android: Vänta tills Miele-produktens wifi visas i urvalslistan och välj det. Välj det wifi som gäller för Mieles produkt.
Minska avståndet mellan hushållsprodukten och din mobila enhet.
Observera: Se till att inte hålla den mobila enheten direkt vid din Miele-produkt.
Välj alternativet Försök igen.
Välj Anpassa status i Miele-appen.
Gå tillbaka till början av anslutningsprocessen.
Aktivera produktens wifi och följ anvisningarna i appen.
Välj Anpassa nummer.
Ange tillverkningsnumret manuellt. Du hittar det 8- eller 9-siffriga tillverkningsnumret på produktens typskylt efter snedsträcket.
För Android:
I din mobila enhets wifi-inställningar finns en lista över sparade/kända wifi-nätverk.
Radera alla kända wifi-nätverk som börjar med “Miele”.
Upprepa sedan inloggningsprocessen.
För iOS:
I wifi-inställningarna för vissa Apple-enheter finns det ingen lista över sparade/kända wifi-nätverk.
Hushållsproduktens wifi måste startas och sedan visas anslutningen till Miele-produktens wifi i inställningarna under wifi.
Tryck på bokstaven i efter listpositionen.
Där väljer du Ignorera detta nätverk.
Anslut din hushållsprodukt med din router direkt via WPS, utan att först gå via Miele-appen.
Om routern och hushållsprodukten visar att de är anslutna så startar du Miele-appen.
I appen visas hushållsprodukten redan och du kan ansluta den genom att välja Lägg till.
Om anslutningen inte sker utan Miele-appen så kan det eventuellt bero på en felaktig nätverksinställning.