Information-Corona

Coronavirus COVID 19

Här hittar du information om vilka steg vi på Miele tar för att säkerställa säkerheten får våra kunder och anställda för att minska spridning av viruset.

Vi tar vår roll i samhället på stort allvar och följer regeringens och folkhälsoinstitutets råd noggrant.


Covid 19 - Information

Servicebesök

På grund av den nuvarande krisen kring Covid-19 är vår servicekapacitet för närvarande något reducerad vilket kan leda till något förlängda inställelsetider.

Som en säkerhetsåtgärd gentemot våra kunder och servicetekniker kommer vi dock inte att kunna utföra servicebesök om någon i hushållet eller inom närmast berörd verksamhet uppvisar sjukdomssymptom. Detta är för att skydda våra tekniker och för att förhindra spridning av viruset till andra kunder.

Alla som ringer vårt kontaktcenter för att boka ett servicebesök kommer att tillfrågas om de (eller någon de har varit i kontakt med) har Coronavirus-symptom eller ett positivt testresultat innan bokning sker.

För servicebesök som kan utföras, använder våra tekniker adekvat skyddsutrustning (handskar, glasögon etc.), är noga med handhygien (tvål/handsprit) inför och efter ett besök samt håller behörigt avstånd till andra personer. De torkar av de ytor de berör i servicebilarna med handsprit efter varje besök (handtag, ratt, växelväljare, knappar/skärmar etc.). 

Innan servicebesöket kommer teknikern att ringa dig för att se till att du fortfarande är bekväm med det kommande besöket. Om vår tekniker misstänker att ett servicebesök kan vara en risk för dig, dem eller andra kunder, avbryts besöket och planeras om.

Kundtjänst

Vår kundtjänst är öppen som vanligt och svarar på både telefonsamtal och epost via kontaktformuläret.

Glöm inte att många frågor hittar ni svaren på i vår felsökningstjänst eller instruktionsfilmer på YouTube.

Tillbehör, förbrukningsvaror och en del reservdelar kan ni beställa i vår online-shop på miele.se.

Se våra kontaktuppgifter här

Leveranser och installation

För att inte riskera hälsan hos våra chaufförer har vi ändrat vår rutin gällande leverans med upp/inbärning. För närvarande levererar vi endast till dörr på fastigheten/lägenheten. Vänligen kontrollera storlek och vikt på produkten innan du beställer så du vet säkert att du kan bära in den själv i ditt hus/lägenhet.

Leveranstiden för vissa produktgrupper kan i nuläget vara något längre än vanligt, detta på grund av tillfälliga nedstängningar av vissa fabriker.

Vår partner för installationer i Stockholmsområdet har infört följande åtgärder för att minska smittspridningen av Covid 19. De ringer kunden någon dag innan och bestämmer och bokar tiden. Ca 30 min innan bokad tid/dag ringer de på nytt och frågar om kunden är frisk och om det fortfarande är ok att komma till dem.
De använder engångshandskar när de är hos kunderna. Om kunden vill att de skall använda mask så har de tillgång till sådana. De tvättar händerna både innan och efter besöket och använder handsprit.

Tillbehör, förbrukningsvaror och reservdelar

Tillbehör och förbrukningsvaror går att handla precis som vanligt i våra Miele Experience Centers och online på miele.se.

För reservdelar har vi ett begränsat urval att beställa online på miele.se, övriga reservdelar beställer du via vår kundtjänst

Miele Experience Center

Miele Experience Center i Solna och Stockholm har öppet. Det går bra att boka tid för rådgivning eller att komma in och handla tillbehör och förbrukningsvaror.

Vår städpersonal är extra noga med att varje dag rengöra alla ytor med desinfektionsmedel och vår personal tvättar händerna och använder handsprit före och efter varje kontakttillfälle.

Vi ber alla besökare att respektera att hålla ett säkerhetsavstånd (rekommenderat 1,5 meter) till vår personal och till andra besökare för att minska smittorisken. Vi ber även att alla med sjukdomssymptom att avhålla sig från att besöka oss och istället handla via vår online-shop.

Se våra öppettider och kontaktuppgifter här

Event

Vårens matlagningskvällar och rådgivningsevent är inställda tills vidare.